onsdag 18 december 2013

Karolina visiting.

Jag insjuknade ordentligt i mitten på förra veckan. Förkylningen efterföljdes av hög feber. Jag upplevde två dagar i sträck obehagliga stunder då jag först plötsligt hade super varmt och sen efteråt började jag frysa och skaka som bara den. Kunde inte kontrollera skakningarna och kändes som alla musklerna i kroppen krampade på samma gång. Väldigt skrämmande. Fredagen kändes aningen bättre men valde ändå att stanna hemma från skolan och skippa presentationen i Product Destination Development. Som tur hade jag en grymt härlig projektgrupp som gjorde jobbet galant utan mig. Efteråt fick jag besök av dem, gulliga som dom var hade dom varit till butiken och köpt en massa gott till mig. Fick mig genast på bättre humör. hehe. 

Senare på fredagskvällen anlände min ängel Karolina från Finland. Kände mig otroligt bitter då jag inte var 100 % frisk när jag fick besök men det är nog inte heller kul att vara helt ensam som sjukling, så sällskapet var trots allt mycket uppskattat. På lördagen trodde jag att jag var frisk nog att bege mig ut och turista lite försiktigt men under eftermiddagen fick jag ett återfall ute på stan, började frysa och skaka igen. Då bestämde jag mig att det får vara nog och begav mig med bestämda steg till doktorn. Klokaste jag gjort på länge. Fick tre dagars antibiotika kur, zinktabletter och en massa vitaminer. Fick krafter till att äta en god middag med Karolina och mina Erasmus vänner på restaurang Wernbacher den kvällen. Det var ju ändå sista helgen för mig här i Salzburg och sista gemensamma umgänget med gänget (crazy but true). Dom andra fortsatte kvällen med fest medan jag och Karolina snällt begav oss hemåt. Inte precis bästa idén att åka ut och fira när man är på antibiotika kur. Delvis synd men vi hade kul på tumis istället. Under söndagen tog jag min gäst till julmarkanden i Hellbrunn och under kvällskvisten strosade vi omkring i gamla stan och avnjöt Kaiserschmarrn på Mozart café. Nästa dag hade vi tidig väckning. Jag visade skolan för Karolina och sen åkte vi till en stor Outlet som jag faktiskt själv aldrig ännu hunnit besöka. Vi gjorde båda fina kap i Nike butiken, så nu är vi redo att påbörja det nya hälsosamma året 2015! Efter shoppingen blev det dags för min kära vän att packa det sista och åka iväg till flygplatsen. Det var en kort men intensiv vistelse. Väldigt roligt att du kunde komma hun!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar