onsdag 11 december 2013

Ich bin krank.

Har känt mig krasslig sen i söndags men igår kväll (tisdag) blev det plötsligt värre. Sjuk hals, huvudvärk, magknip och värk i ryggen plågades jag av under gårdagen och i morse kände jag mig ännu vidrigare. Huvudet kändes som en tung sten och jag kunde inte kontrollera min skakande kropp när det var som värst. Frös samtidigt som svetten bara rann längs ryggen. Usch. Hade helt klart feber men typiskt nog ingen termometer att mäta temperaturen. Väldigt bra timing att bli sjuk måste jag säga. Jag vill ju njuta och ha så roligt som möjligt dom här sista dagarna i Österrike, inte tvingas ligga under täcket och snörvla. För att inte tala om alla prov och presentationer jag har kvar att avklara samt en massa andra administrativa saker som måste göras innan hemfärden nästa vecka. Dessutom är min vän Karolina på kommande hit från Finland inkommande helg. Hur surt vore inte det att vara sjuk när man har besök. Så nu har jag minsann pimplat medicin hela dagen och försökt göra allt jag kan för att ta kål på dessa idiotiska virus som kletat sig fast i mitt immunsystem. Mår faktiskt i skrivande stund en aning bättre, ( annars skulle jag knappast ha klarat av att uppdatera bloggen) så hoppas nu på en god natts sömn och att jag tillfrisknat ordentligt tills helgen. Har inte tid att leka sjukstuga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar