onsdag 18 december 2013

Äventyret lider mot sitt slut.

Nu är det som sagt bara några enstaka dagar kvar tills allt är över. På torsdag kväll åker jag till Munchen och fredag förmiddag flyger jag iväg hem till Finland igen. Känns overkligt och vemodigt men samtidigt väldigt spännande och roligt. Blandade känslor med andra ord. Har redan hunnit ta farväl av några vänner som fått jullov tidigare än mig och åkt hem redan. I hate goodbyes. Snart är det min tur att pysa iväg och vinka adjö till alla. Mycket återstår dock ännu att göra innan torsdag. Har idag haft prov i Understanding Austrian culture & society och imorgon har jag sista provet, tyska. Före det måste jag dock orka ta mig igenom en fem timmar lång föreläsning i marketing. Sen ska det packas. Min sista kväll kommer spenderas med de vännerna som finns kvar på campus. Vi tänkte ha plätt-kalas eller något liknande. Under torsdagen har jag ännu några förbaskade marknadsförings timmar och sen måste hela lägenheten ännu städas. Efter allt detta borde jag dock vara redo att bege mig av. Kommer knappast hinna blogga mera förrän jag är hemma igen. Vill avsluta med att säga att den här terminen har varit helt fantastisk. Är så lycklig att jag gjorde valet att komma hit, finns inga ord som kan beskriva själva upplevelsen. Är otroligt tacksam över allt jag fått se och lära mig. Alla länder jag fått besöka. Alla nya vänner jag stiftat bekantskap med. Allt. Kommer sakna allting väldigt mycket. Hoppeligen får jag chansen att återvända en vacker dag. Tillsvidare längtar jag till att få fira en riktig äkta finsk julafton bland nära och kära. Har saknat min favorit kille extra mycket hela december. Ju mer jag tänker på det tror jag faktiskt att jag innerst inne är redo att så småningom lämna utbytet bakom mig och gå vidare i mitt liv med nya utmaningar och roliga äventyr!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar