måndag 18 mars 2013

I´m good, how r u doing?

Det har nog hänt en del sedan onsdagens inlägg. Åkte ju som sagt hem till pampas onsdag kväll, var jag spenderade ungefär 20 timmar innan det bar av ytterligare norrut på "skidsemester". Bilfärden mot Vuokatti påbörjades med andra ord torsdag kväll och med A framför ratten gick det undan i rekord fart, 280 km på tre timmar. Med tanke på vädret hade vi verkligen valt rätt helg att åka iväg, strålande solsken och några minusgrader gjorde allting ännu roligare. Fredagen och lördagen ägnades främst åt utförsåkning, överkonsumtion av tazza kakao och jägershottande i lifterna  men vi hann även med mycket bastubadande, goda måltider och allmänt mys i stugan. Under söndagen blev det en promenad i området och en titt in i den kända skidtunneln innan det blev dags att ta itu med att packa ihop vårt pick och pack och bege oss hemåt. Tackar Conny och Jessica för sällskapet och håller tummarna för en ny utflykt nästa vinter. Väl hemma igen fanns det inte mycket tid att varva ner eftersom jag morgonen därpå (alltså imorse) hade siktet inställt på Helsingfors igen. Börjar vid det här laget vara ganska bra på att packa om, undrar seriöst hur många ggr jag årligen sätter tid på att plocka mina ägodelar ur/i en väska?! However, tågade söderut som planerat, men denna gång hade jag tacksamt nog sällskap av min käre vän C som gjorde resan betydligt intressantare än vanligt. 






Ny period har nu även inletts. Har bestämt mig för att endast läsa dom tre obligatoriska kurserna denna sista period. Dessa är Turismen i samhället, Interkulturell business samt Konsumentbeteende & Marknadsundersökningar. Tror jag aldrig haft så få kurser förut, men tror det kommer bli helt tillräckligt att göra ändå. Speciellt med tanke på att jag kommer ha en hel del frånvaron under dom närmaste veckorna. 

Hör och häpna, på onsdag tänker jag packa igen. Då sticker jag nämligen iväg och jobba på Serenade. Det blir två kryssningar som combi efter en paus på några månader. Nervöst men jag är taggad till tusen. Ska samtidigt försöka ta reda på hur det blir med sommarjobbet ombord, vore super skönt att få det fixat i god tid för en gångs skull. Nu är det dock sovdax, sweet dreams people!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar