måndag 11 mars 2013

Fed up with school.

Då har man påbörjat en ny vecka igen. Hade en riktigt gemytlig helg i sällskap av favorit-killen och vädergudarna visade sin bästa sida med att ge oss strålande solsken morgon till kväll. Lördagen blev rätt intensiv eftsom vi valde att dra iväg till ikea då istället för söndagen. Inköpslistan var lång och som vanligt blev den ännu längre väl på plats. Bakluckan blev sen fylld av bl.a. fyra stolar, en byrå, ett tv bord, lampa, tavel ramar och annat smått och gott. Halv sju tiden samma dag satt vi bänkade i svenska teatern i väntan på att den omtalade musikalen Kristina från Duvermåla skulle börja. Det var många österbottningar i publiken den kvällen, alla mycket förväntansfulla. Även om föreställningen var extremt lång vill jag nog rekommendera er att se den om ni har chansen. Den var verkligen vägjord och berörde i alla fall mig. Skådespelarna var också suveräna. Min söndag blev för en gångs skull en riktigt slapp dag. Bara en massa mys, god hemgjord mat och en skön promenad tillsammans med A. Hoppas på flera såna avslappnande dagar.

Idag har jag inlett veckan med att avverka ett prov i spanska och sedan övergått till att plugga inför nästa språkprov, nämligen tyskan som jag har tent i på onsdag. Dessutom har jag lämnat in visumansökan och mitt splitternya pass inför Kina resan. Både den resan och fotbollslägret är nu betalda. Inkommande helg blir det även en inrikes resa till Vuokatti, var min familj äger en stuga. Har inte varit där på evigheter så ser fram emot att äntligen få åka dit igen. Snowboarding och annat skojj tillsammans med A och ett annat par vi känner står på programmet. Mycket tacksam över att jag ska iväg och jobba på båten helgen därpå så det jämnar ut sig lite mer på mitt bankkonto!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar