måndag 26 november 2012

Gonatt på er.

Hej alla barn. Dags för en uppdatering igen även om kroppen mer än gärna redan skulle vilja vara i drömmarnas värld. Ärligt talat känner jag mig helt slutkörd efter att ha tvingat mig själv att stiga upp 05:00 imorse för att hinna på  halv sexans tåg ner till Helsingfors. Från början var planen att jag skulle ha startat kvällen innan, alltså igår men A lyckades övertala mig att stanna lite längre iaf. Hade dock heelt glömt bort att jag hade lovat infinna mig i skolan klockan 8 på morgonen för att göra klart ett XING planschen med min grupp. Ännu roligare när man kommer ihåg att man själv har själva planschen inlåst hemma hos sig, medveten om att man inte har en chans att hinna fram i tid. Tur i oturen att min kämppis var hemma och mina gruppmedlemmar var duktiga nog att hämta den av henne till skolan eftersom deadline var idag. Ännu mera tur att man bor nära skolan, annars hade det ju inte funkat alls. Hur som haver, planschen blev klar och inlämnades i tid efter Anne Kukkohovis föreläsning. På tal om Kukkohovi, hon drog en mycket intressant timme ochefterlämnade många fina tips och kloka råd till oss alla. Hade ju trott att det skulle handla om ledarskap men det var mer frågan om eget företagande och varifrån man tar all inspiration för att lyckas. Satt på fram raden och sög i mig så mycket information jag bara kunde. Tycker synd om mina rikssvenska klasskompisar som inte förstod någonting alls eftersom hon drog allt på finska.


Har hunnit packa upp det jag hade med mig från pampas men nu är väskan fylld igen med nya kläder som ska med till Tallinn. Åker imorgon på studieresa dit med klassen. Båten avgår runt 10 på förmiddagen och vi kmr tillbaka onsdag kväll. På schemat står bl.a. tre hotellbesök i staden och mycket fritid. hehe. Resten av veckan är också i princip inplanerad redan. Tanken var först att jag skulle ha åkt hem på ett dop men under helgen fick jag ett arbets-erbjudande jag förstås inte kunde tacka nej till. Det är två månader nu sen jag sist var ombord så det känns nog som att det är dags att utöka penga flödet till mitt konto sådär lagom inför julen. Offrar till och med ekonomi-styrnings tenten jag borde skriva tisdag morgon. Kommer nämligen knappast hinna hem tills dess. Jobbar två kryssningar denna gång, fre-ti. Så inte ser ni av mig särskilt mycket i Helsingfors under dom inkommande dagarna inte!

För övrigt hade jag en jätte bra helg även om man mådde som man förtjänade hela söndagen. Julfesten var väldigt trevlig. Mysigt ställe, fantastisk meny och gott sällskap förgyllde kvällen. Hoppas på liknande tillställning nästa år igen. Nu får det dock räcka för ikväll, this girl need some sleep. Saludos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar