tisdag 20 november 2012

Dagens.

Imorse tog jag mig tillbaka ner till huvudstaden igen. Helgen bestod mestadels av ett enda kalasande, eftersom min lillebror firade sin 14-års dag på lördagen och min kusin hade 11-års kalas på söndagen för hela tjocka släkten. Tyckte dock att jag klarade av att hantera sötsuget någorlunda bra trots allt, vilket jag är stolt över. hehe. Har överlag lyckats förvånansvärt bra att undvika onödiga kalorier dom senaste månaderna och tänkte försöka fortsätta i samma stil tills jag får jullov. Det är nu ungefär precis två månader sedan jag tog min nya puls-klocka i bruk, samt skaffade gymkortet och en hel del träningspass har avverkats sedan dess. Vid en närmare titt på mina totalvärden kan jag konstatera att jag har ca 45 träningstimmar bakom mig. Motivus har en tävling på gång där alla som motionerat på deras gym 15 ggr inom tidsperioden 29.10-2.12 har möjlighet att vinna en 1000 € matkalahjakortti. Tänk om man skulle ha turen på sin sida för en gångs skull..

På tal om tur. Fick ett samtal från posten idag. Den nya delen till min halvfärdiga ikea hylla visade sig äntligen vara klar att levereras hem till mig. Jag förberedde mig på att hinna ta emot paketet efter min kvälls-träning men postgubben var snabb i svängarna och hade hunnit leverera den redan när jag kom hem från gymmet. Genast när jag såg paketet fattade jag dock att det åter en gång skett ett missförstånd av något slag. Kartongen borde ha varit ca. 40x40 cm stort men istället var det typ 150x40 cm! Dom jävlarna hade förstås skickat helt fel del till mig. Så vad ska man säga, nu fick jag en till bräda som jag kan breda ut bland de tiotals andra som ligger och skräpar på köksgolvet. Som man inte skulle ha det tillräckligt trångt från första början..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar