söndag 11 november 2012

spexigt värre.

Igår kväll såg jag teknolog föreningens jubileums spex Robin Hood. Mötte upp några av mina vänner på Stora Robertsgatan och vek in på en fördrink innan föreställningen började. Klockan 18:00 drog spexet igång på ett ställe som heter Gloria. Många andra åskådare hade även hittat dit men av någon anledning var första parkett helt tomt så vi tog för oss och satte oss ner där längst framme, förberedda på att när som helst skulle någon jaga bort oss och påstå att dom var reserverade. Men det hände aldrig utan vi fick sitta där i fred och hade bästa utsikten över showen från början till slut. Jag som aldrig tidigare varit på spex hade förväntat mig att det skulle räcka drygt 2 timmar max, men vet ni vad, det tog 3 ½ timme! Det var en jävligt kul föreställning med super bra skådespelare men trots det fick jag nog kämpa för att orka till slutet. Alldeles för långt enligt mig. Under spex får ju publiken dessutom ropa lite vad dom vill när dom vill, t.ex. "omstart" när dom tycker att en viss scen eller sång var extra bra. Det resulterade i att man ofta fick se samma scen 3-4 ggr efter varann. Lite ändringar gjordes dock varje gång men det blev ändå lite irriterande, kändes som om handlingen stampade på stället hela tiden. Men bortser man från det var det en mycket imponerade tillställning. Tack tjejer för en trevlig kväll! 

Idag är det ju farsdag. Eftersom jag bestämde mig för att stanna i Helsingfors den här helgen kan jag ju inte vara på plats och fira min kära pappa där hemma. Inte farfar och morfar för delen heller. Började dock dagen med att ringa min far och gratulera honom. Ringde visst lite väl tidigt eftersom jag tydligen avbröt hans skönhets sömn. ups. Farfar och morfar fick också nöja sig med gratulationer per telefon. Nu är klockan redan nästan 16 och här sitter jag fortfarande i pyjamas. Har inte orkat gå utanför dörren alls idag. Har koncentrerat mig på ett inlämnings arbete istället. Tror denna dag fortsätter i samma stil eftersom vädret ändå är helt skit på utsidan och allting är stängt inne i stan. Drar eventuellt till gymmet för att dansa salsa ikväll om motivationen infinner sig. Btw. Min kamera har pajat helt och hållet, vilket innebär att jag tyvärr inte har möjlighet att pigga upp er med några nya bilder inom den närmaste framtiden. Blää.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar