tisdag 19 juni 2012

Tuesday thoughts.

Hälsningar från en utmattad tjej som för tillfället befinner sig i Helsingfors hemma i lägenheten på romgatan. Har nu två kryssningar bakom mig, dvs. en tredjedel är avverkat. Det mesta har nog gått förvånansvärt bra, över mina förväntningar faktiskt. Det blev dock lite ändringar i arbets-schemat då en kollega i infon plötsligt blev sjuk och tvingades åka hem. Fick förtroendet att vikariera en kryssning som "kakkos vuoron purseri" i infon istället för henne vilket var en utmaning för mig som inte alls förberett mig på några sådan arbets- uppgifter. Som tur har alla arbetskompisarna hjälpt mig på bästa sätt och fått mig att känna mig bekväm och självsäker med jobbet ändå. Jobbade till klockan 01:00 inatt men idag har jag ledigt ända tills klockan halv 5, då det igen blir dags att byta tillbaka till combins uppgifter ombord. Drack dock visst lite väl sent min sista kaffekopp förra arbetspasset vilket resulterade i att jag sovit uruselt även om jag skulla ha fått sova länge denna morgon. Typiskt. 


Klev därför upp en aning frustrerad och tog inredningsgrejerna jag köpte billigt från Indiska i Sthlm med mig för att sedan åka iväg och kolla what´s going on in majstranden. De nya gardinerna är nu uppsatta och dynorna utplacerade där dom ska vara. Duktiga jag! Nu väntar jag bara på att min vän S ska höra av sig. Ska försöka hinna ha en coffee date med henne innan jag ska ta mig tillbaka till Olympia terminalen. Väntar ivrigt på morgon dagen också, då jag äntligen ska få se min käre vän Sophia igen! Min älskade Sydney-bästis jag inte träffat sedan förra augusti då vi hade oz reunion i Göteborg. Hon kommer till Sthlm för ett par dagar så om jag har tur hinner vi kanske ses två ggr. :) Can´t wait!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar