torsdag 28 juni 2012

back in town.

Nu sitter jag hemma i vårt lilla lugna kök på Salobacken efter att igår kväll kommit tuffandes upp från huvudstaden. Har nu ett 12-dagars arbetspass bakom mig och fy fan ( ursäkta ordvalet) vad skönt att kunna slappna av och ha någorlunda ledigt nu i två veckor. Jag gillar verkligen jobbet, stortivs med att vara i infon och hjälpa resenärerna, speciellt nu när man märker att man kan mer och man vågar ta mer ansvar. Skulle dock inte vilja stanna längre i sträck på båten, för det blir lätt så att man glömmer bort resten av världen och det börjar kännas som om man blivit inlagt på någon anstalt. Lagom är bäst!




Hann vara 6 ggr i land i Sthlm och tre av dom gångerna träffade jag min käre vän Sophia. Trots att vi inte setts på nästan ett år var hon sig lik och vi hade inga problem att hitta direkt tillbaka till varandra. oj vad jag saknat den människan! Den sista dagen vi sågs fick jag även träffa Sophias kompis Johanna som bor i Sthlm. En trevlig prick som guidade runt oss bland de mysiga gatorna på söder och tipsade om världens bästa våffelbuffé ställe ( som tyvärr typiskt nog hade stängt när vi tänkte besöka det). Här kommer lite bildbevis:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar