onsdag 11 april 2012

Hola!

Beklagar att jag ännu inte haft möjlighet att lägga upp Portugal -bilderna. Ska göra det så fort jag får tillgång till min egna dator igen. Promise. Just nu är jag busy med att praktisera här på båten. Tycker tiden har gått jätte snabbt även om jag gör 8 dagars arbetsperioder. Är redan inne på min tredje resa till Sthlm i sträck, om en halvtimme kmr vi iland i Värtahamnen åter en gång. Att vara deluxe värdinna har varit betydligt roligare än det jag gjorde sist, dvs. städandet. Har tidiga morgnar i Commodore loungen från 06.45 (lokal tid) tills ca. 09:00. sedan när vi nu snart kmr iland fortsätter vi med genomgång av alla hytter som blir tomma på deluxe-avdelningen. Påfyllning av drycker i kylskåpen, ordnar upp broschyrer, byter ut söndriga lampor/lampskärmar, delar ut gratis toalett-set etc. Sedan har jag ledigt på eftermiddagen tills klockan 16:00. Då vistas jag igen i loungen uppe på däck 10 och betjänar "vip-gästerna" med allt mellan himmel och jord. Det är ganska krävande men jag tycker det blir bara roligare och roligare när man hela tiden får ta lite mer ansvar och själv utföra olika saker. De sista timmarna av arbetsskiftet gör vi hyttspring. Det betyder att vi får uppdrag från infon som ska skötas. Det är oftast t.ex. att fler kuddar/täcken, barnsängar eller sängkläder som behövs till någon hytt etc. Med andra ord, man går omkring upp och ner hela tiden på hela båten. Det svåraste är att komma ihåg var alla skrubbar finns och vad som finns i dem. men hoppeligen lär jag mig även det med tiden..

Ska avsluta nu, tänkte bara uppdatera lite :) All good so far!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar