torsdag 19 april 2012

hej bloggen

Alltid när jag är hemma försöker jag hinna träffa så många som möjligt av mina vänner och släktingar som står mig nära samt förstås umgås med pojkvännen. När man är hemma endast en helg är detta logiskt sett mycket svårt, tiden och orken räcker inte till men nu när jag har haft en hel vecka på mig har det lyckats mycket bättre. 


Igår hade jag ett kärt återseende med en vän jag känt sedan slutet av lågstadiet, vi stack iväg till gymmet tillsammans. Något vi borde göra betydligt oftare. Tack för sällskapet Elin! Idag träffade jag en annan nära vän i stan. Lunchade på en Indisk restaurang jag aldrig testat förut. Gudomligt god mat! Tack Elin nr. 2 för att du tog mig dit och hoppas vi träffas i Stockholm nästa söndag. Saknar dig redan.




Beställde by the way en ny säng idag åt mig själv. Hittade en jenkkisänky som var 140 cm bred och på rea vid Sotka. Får den levererad till bostaden i Helsingfors för 60 euro xtra men skulle nästan föredra att själv hämta den om någon vänlig själv offrar sig och lånar ut en bil åt mig. Någon frivillig? ehhe.

Ett annat orosmoment är min käre bf. Han har igen blivit sjuk och denna gång ganska ordentligt. Mycket hög feber, värk i benen, spytt hela natten och näsblod är några av de symptomerna han har haft de senaste dagarna Vill bara att han ska krya på sig och bli sitt vanliga jag. Just nu befinner han sig på sjukhuset och får dropp. yaix. Hoppas verkligen det inte är så allvarligt som det låter. Väntar på uppdatering därifrån som bäst. Be strong baby, be strong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar