måndag 16 april 2012

Flytthjälp önskas snart.

Har glömt att berätta åt er kära läsare att jag snart kommer flytta igen. Det blir tredje gången inom 9 månader. haha. Men denna gång flyttar jag till en lägenhet där jag kmr ha ett kontrakt som gäller ett år åt gången och kan förnyas hela tiden sålänge jag fortsätter med studierna och har skött mig väl. Mitt nuvarande avtal går ut nu i slutet av denna månad så det var mycket passande att jag fick detta erbjudande nu. Fatta vilken lättnad att äntligen slippa nomadlivet för en tid och få bo på ett ställe där det är tillåtet att själv inreda och planera sin omgivning.


Komiskt nog kmr jag hållas kvar vid majstranden. Den nya bostaden är en kompistvåa på sjätte våningen i 5B byggnaden, dvs. i grannhuset strax intill var jag nu har bott de senaste 4 månaderna. Lägenheten är exakt likadan som min nuvarande. Därmed kan jag skryta med att jag har bott i 5A, 5B och 5C trappan under mitt första skolår! Slå det ni! hehe 8) Hade förstås sökt en etta men eftersom det inte fanns tillgång till sådana får jag nöja med med att dela bostaden. Tjejen jag ska bo med känner jag förstås inte från förut men utgående från den kontakt jag hittills haft med henne via telefon och mail verkar det som om det knappast kmr bli några problem. Vissa kanske tycker jag är konstig, hur jag kan flytta in bara sådär, med okända människor, men jag kan försäkra er om att det är bara frågan om en vanesak samt din inställning. Jag har gjort det så många gånger redan och tycker att det bara är kul att skaffa nya bekantskaper genom att dela husrum med någon ny person. Omväxling i vardagen liksom. Visst drömmer jag om en egen liten lya men för tillfället gäller talesättet; man tager vad man haver. Dessutom blir det ju betydligt lättare för mig som inte äger någon paketbil lr något liknande att flytta när avståndet är såpass kort. Andra fördelar är ju närheten till skolan och det att jag redan känner till området mycket bra. Nu gäller det bara att börja inhandla egna möbler. Har ju inte ens en egen säng ännu. Utgifter på utgifter och knappt några inkomster. Suck & stön. Tror jag snart får ta fram mina puppy eyes och börja dra pappa i ärmen. 

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar