lördag 25 januari 2014

Tjolavippen.

Senast jag skrev här hade jag ju haft brorsan på besök. Det är två veckor sedan dess. Hur som helst, veckan därpå kom även min barndomsvän Oona och hälsade på till huvudstaden. Hon anlände onsdag kväll och åkte hem tillbaka fredag morgon. Vi hade det riktigt trevligt i form av lite sightseeing, shopping, mysiga hemmakvällar och annars bara uppdatera varann om allt mellan himmel och jord som hänt i våra liv under den senaste tiden. Tack för sällskapet kompis och välkommen åter nästa höst!


Äkta café-häng på Fazers traditionella café.



sötis!

 


Hittade dessa super snygga läder stövlar från Zio som var exakt sådana jag länge drömt om att skaffa. Kunde ju inte motstå dem då de nu dessutom var ´50%! Máma is going to take good care of her babies.

På fredagen efter att jag sagt adjö till min gäst begav jag mig till Mässcentret i Böle för att del av årets resemässa. Detta var nu tredje gången för mig men det påverkar inte det faktumet att jag alltid blir eld och lågor när jag går omkring i den gigantiska utställningshallen. I år gick vi dit genast när portarna öppnade för oss som studerar inom branschen, sen strosade vi omkring två timmar innan det blev dags att lyssna på en föreläsning om ryska resenärer och deras beteende på internet. Föreläsningen var intressantare än vad jag hade trott. Därefter gick vi omkring på området lite till, passade på att delta i ännu fler tävlingar och utlottningar av resor om man för en gångs skull skulle ha turen att vinna något roligt (dream on). Samlade på mig en hel hög med resebroschyrer igen som vanligt som kommer bläddras igenom under alla dessa inkommande dystra mörka kalla vinterkvällar. Cuba, Mexico, Santorini, Paris, Brasilien, Filippinerna, Hawaii.. Någon frivillig som vill sponsra och följa med som sällskap på lite äventyr?

Efter mässan åkte jag iväg till gymmet och när träningen var gjord packade jag väskan och åkte hem till Österbotten. Det var ingen mening med att stanna i Helsingfors då jag inte hade några lektioner förrän än vecka senare. Under veckan som jag spenderade hemma hände det dock inte särskilt mycket nämnvärt. Har försökt träna rätt mycket, umgås med A och några vänner, samt gjort lite kontorsjobb för pappas företag. I förrgår (torsdag kväll) tågade jag ner tillbaka till H:fors eftersom jag hade igår en viktig föreläsning i juridik kursen jag läser. Så nu sitter jag här på Romgatan åter en gång. Borde ju njuta nu av den här ledigheten jag har, för våren kommer minst sagt bli stressig kan jag säga. Mera om det i nästa inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar