tisdag 14 januari 2014

Tjohoo.

Under förra helgen fick jag besök av min lillabror Kevin. Jag hade för länge sedan redan lovat åt honom att han skulle få komma till huvudstaden under någon lämplig helg men inte förrän nu blev det av. Eftersom jag inte kommer bo här i Helsingfors mellan februari och september tänkte jag att det är nu eller aldrig och bjöd hem honom. Hela grejen var ju betydligt lättare att verkställa än så länge som han gör sin militärtjänst här i södra Finland. Det verkade som att det gjorde riktigt gott för honom att för en gångs skull inte behöva ta sig ända upp till Österbotten under ledigheten. Det blev ju betydligt kortare väg till H:fors vilket innebar mera fritid och skoj. Fredagkvällen blev en lugn filmkväll hemma i min lägenhet men på lördag förmiddag begav vi oss ut på stan. Vi gick omkring i centrum bland affärer och sevärdheter tills orken började tryta. Brorsan hitta en hel del nya kläder faktiskt. Senare på eftermiddagen bestämde vi oss spontant för att gå och kolla SM-liiga matchen mellan HIFK & Ässät till kvällen. Vilken super idé. Vi hade inte precis dom bästa platserna uppe på läktaren men de var tillräckligt bra för att ändå kunna hänga med i den spännande matchen. Efter fulltid stod det 2-2 så det blev förlängning inne i arenan. Efter förlängningen var det ännu samma resultat vilket resulterade i straffläggningar. Efter många om och men vann hemma laget HIFK och Helsingin jäähalli tänkte brista av alla glädjerop. Hade tänkt visa K lite av nattlivet i staden som avslutning på dagen men han kände sig krasslig och trött så vi återvände till Romgatan istället. Jag pratade på skype med mina vänner som blev kvar i Salzburg den kvällen, himla kul att få se deras bekanta ansikten igen och få lite uppdatering om vad som händer där borta som bäst.






Under söndagen hade den efterlängtade snön äntligen kommit. Jag började dagen med en löprunda och efter det tog jag brodern till Östra centrums stora köpcentrum Itis. Där fick vi nog tiden att gå bland alla hundratals butiker. När kvällen kom blev det dags för K att dra på sig dom gröna kläderna igen och bege sig tillbaka till Dragsvik. Tiden går snabbt när man har roligt!

Igår hamnade jag säga adjö till en annan person som står mig mycket nära. Nämligen Jasmine som åker iväg på utbyte till Sverige idag. Kommer sakna dig asmycket tjejen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar