lördag 25 januari 2014

Det händer grejer.

Som jag tidigare skrev är jag i Helsingfors just nu, stannar tills nästa veckas fredag om allt går enligt planen. Fr.o.m. den första februari flyttar nämligen en Närpes flicka in mitt rum, så måste vara ute härifrån tills dess. Hade turen att hitta denna underhyresgäst genom en vän jag känner via Vasa nation. Michelle, som hon heter, har nyligen börjat studera här i staden på Helsinki Business School och kommer hyra mitt rum ända tills nästa höst, dvs. September, då min sista ordentliga termin tar fart i Arcada och jag behöver tillbaka mitt boende. En perfekt lösning för mig eftersom jag kommer vara stationerad i Österbotten det inkommande halvåret och vara upptagen med inskolning, distansstudier, deltidsjobb, praktik och sommarjobb. 

Det är överlag mycket som pågår här i lägenheten som bäst. Människor kommer och går. Det är stökigare än någonsin. Hanna, som var min underhyresgäst medans jag var i Österrike, har ju under Januari månad bott som underhyresgäst i min kämppis Lauras rum. Nämnde väl tidigare att Lauras kontrakt tar slut den här månaden men hon flyttade tilll sin nya lägenhet i Kotka redan före julen? Hur som haver, nu håller alltså Hanna på att flytta ut och Laura kommer även hit nästa vecka för att hämta sina sista saker. Det kommer med andra ord flytta in en helt ny person på andra sidan väggen snart. Har fått lite inside information att det är en tjej som studerar första året fysioterapi i Arcada. Tyvärr kommer jag förmodligen inte hinna träffa den här nya människan före nästa höst, men jag hoppas att hon och Michelle kommer bra överens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar