tisdag 4 juni 2013

What a relief.

Sådärja. Nu har en ny vecka börjat igen och jag kan äntligen slappna av och njuta av sommarlovet på riktigt. Förra veckan tänkte jag nästan stressa ihjäl mig och få burn out av allt städande och bakande till studentfesten och när jag dessutom var tvungen att göra en sista kraft ansträngning angående skolan dvs. läsa till tenten i konsumentbeteende & marknadsundersökningar som jag hade i onsdags. Allting löste sig dock till slut. Full points i tenten och min käre broder fick nog sin vita mössa trots allt. När jag satt där i publiken under studentdimissionen fick jag en mycket vemodig känsla inombords, kändes nästan som det var igår som man själv stod där uppe finklädd och redo att ta emot nya utmaningar i livet. Ändå är det hela tre år sedan och mycket har ju hunnit hända under den tiden. Både bättre och sämre saker. I det ögonblicket jag blev student hade jag nog ingen aning om hur mitt liv skulle utformas och var jag skulle befinna mig just nu. Ärligt talat är jag nog fotfarande rätt så förvirrad men jag tar en dag i taget och tror på att ödet skall visa mig den rätta vägen. Önskar min bror lycka till med det som komma skall i livet. Your big sister is proud of you man.



Från ett samtalsämne till ett annat. Nu har jag fått mitt besked som jag gått och väntat på. Jag har blivit antagen till Fachhochschule Salzburg i Österrike! Fick också veta idag att jag beviljas ett stipendium från svenska studiefonden på 800 euro. Me like! Så vad innebär detta? Det ser med andra ord ut som att jag kommer få utöva mina tyska kunskaper in real life inkommande höst om allt går som planerat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar