onsdag 26 juni 2013

Sweetness.

Hej alla trogna läsare. Nu är jag som bäst på väg hemåt efter att ha avklarat mitt första arbetspass på båten för den här sommaren. Arbetsplatsen, arbetsuppgifterna och arbetskompisarna var i det stora hela bekanta från förut, vilket förstås underlättade en hel del. Alltid hinner man dock glömma bort någonting och mindre förändringar eller nyheter förekommer ofta, men helhetsmässigt kändes det mycket skönt att inte behöva lära sig ett nytt yrke allt från början denna sommar. Älskar att göra combi pass eftersom man då har lång ledigt under dagarna och kan åka ut och utforska Stockholm varannan dag och hinna träffa vännerna i Helsingfors någorlunda regelbundet. Midsommarn ombord var mycket trevligt trots allt. Vi hade lyxpicknick med kollegorna på fredagen i Sthlm ute på Gärdets fina grönområde. Väldigt gemytligt och uppiggande paus från det intensiva arbetet. Efter att kvällens arbetsuppgifter var gjorda firade vi som hör till info och commodore gänget midsommarn ytterligare, i form av lite förfriskningar och delikatesser i kombination med en fantastisk vy över världens finaste skärgård. Kul med sådana spontana tillställningar. Man lärde känna varann betydligt bättre! Under dessa dagar har jag även hunnit med några löprundor på Djurgården samt träffa min släkting som för tillfället jobbar som au pair på Lidingö.

De inkommande 15 dagarna har jag ledigt. Så den som är kaffesugen eller annars bara saknar sällskap får gärna höra av sig. Det kan dock ta ett dygn eller två för mig att bli återställd från arbetslivet. Ehhe. På lördag har jag dessutom bröllop på schemat igen men det ska man ju inte klaga över. Tvärtom. Denna gång blir det lite extra, nämligen ett 50-tals bröllop! Min sambos mor borde vi det här laget ha sytt min prickiga klänning klar och min personliga frisör har lovat fixa en passande frisyr. Im so excited! Lovar att dela med mig av slutresultatet sen! Nu ska jag ta en lite powernap så tiden går lite snabbare här i vagn nummer fem. Guten nacht.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar