fredag 24 maj 2013

Bye Helsinki, hello pampas!

Med sommarlovet i sikte sitter jag nu i skrivande stund på tåget på väg mot Österbotten. Måste dock säga att det var nära ögat att jag skulle ha fått boka om min biljett och ta följande tåg. Trodde jag startade i tid men med all den packning lilla jag med makt skulle ha hem, visade sig ta en aning längre än förväntat att ta sig till busshållplatsen. Hade hjärtat i halsgropen när jag med nöd och näppe stövlade in i vagn fem för att med en stor lättnad sedan kunna konstatera att jag klarat mission impossible. Victory känsla till tusen må jag säga. Lämnar ett höstaktigt Helsingfors bakom mig och hoppas på att solen skiner uppe på västkusten. Den närmaste veckan kommer trots allt inte ägnas åt slappande i solstolen, utan snarare tvärtom. Om en vecka, den första juni, blir det studentfest hemma på salobacken och som vanligt är det kvinnjonerna (jag o mamma) som har ansvar för allt. Nu medans jag har tid här i tåget tänkte jag faktiskt göra en lista på alla måsten som vi ska hinna med. Har på känn att jag kommer ha grym ångest och stresslänslor när jag är klar med anteckningarna. Räkna med andra ord inte med att bloggen kommer uppdateras så värst mycket förrän firandet är över. Hehe. Bis später!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar