tisdag 11 juni 2013

Update.

Long time no see. Förra veckan bestämde jag mig för att ta det extra lugnt och bara njuta av mina lediga dagar. Sola, slappa, äta god mat, idrotta och umgås med folk som får mig att må bra. Har fortfarande den här veckan helt fri från jobb men har lite mer happenings inbokade under dessa kommande dagar i jämförelse med föregående vecka. Speciellt helgen är programspäckad. På fredag ska jag delta i den omtalade beachfotbolls turneringen som varje år ordnas på sanddynerna i Kalajoki. Hoppas därför på solsken och värme av vädergudarna tills dess. Tre matcher kommer jag vara  med och spela men turneringen fortsätter under lördagen med mera spänning. Då kan jag tyvärr inte vara närvarande eftersom min pojkväns kusin gifter sig. Bröllopsfirande på lördag alltså. Har inte fått vara på bröllop sen jag själv var brudnäbb när min faster gifte sig för mer än 10 år sedan, så tkr minsann det är dags att känna av lite bröllopsyra igen. Sen på söndag blir det att besöka kyrkan på nytt då min yngsta bror konfirmeras. Fest på fest med andra ord. 

Förutom att jag igen måste agera städerska och bagare inför konfirmationskalaset har jag just nu fullt upp med att ordna alla möjliga praktiska saker angående utbytet jag ska på i höst. Min underhyresgäst som skulle bo på Romgatan fr.o.m. Juli har strulat till det lite vilket gör att jag nu måste hitta någon ny person som är villig att bo där medans jag är borta. Jobbigt värre men vad kan man. Satte ut en annons på nätet igår och som tur har ganska många nya intressenter redan kontaktat mig. Hoppas innerligt att någon av dem är lämpliga så jag skulle få det här orosmomentet ur tankarna. Sen har jag börjat kolla runt på internet efter en lya i Salzburg också. Inte det lättaste precis när man har många krav som mig. Min klasskompis ska också studera i samma skola som mig i höst, så vi tänkte boka flygen tillsammans till München och sen därifrån tåga över tyska gränsen till vår slutdestination. Efter lite research verkar det blir billigaste den vägen och gå relativt smidigt


På tal om flyg. Jag och min sambo har bokat resa till Sthlm i mitten på augusti. A envisades med att åka dit även i år fast vi var där förra sommaren. Jag som redan varit där femtioelva gånger skulle gärna valt något annat ställe men vad gör man inte för att kärleken skall vara glad och nöjd. Blir fem nätter där på hotellet Rex Petit och liksom ifjol flyger vi från Vasa. Hoppas på att hinna utforska skärgårdslivet den här gången. Det har jag länge drömt om. 


Dags för time out. Bis später!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar