söndag 16 december 2012

wupshups.

Det blev lite ändrade planer för helgen när min vän meddelade att hon inte heller kunde komma på besök trots allt. Smått besviken begav jag mig ändå ut på stan lördag morgon i min ensamhet, vilket jag i efterhand ångrade till en viss del. Alltid när jag shoppar utan sällskap ryker det extra mycket pengar, så även denna gång. Alla dom hundringar jag fick i och med skatteåterbäringen blev mer eller mindre ett minne blott. Köpte julklapp åt min kära men för övrigt skämde jag bort mig själv. Nya skor, två par byxor, nyårs-klänning och en fin tröja var ungefär det jag kom hem med. Vissa är kloka och väntar på mellandags rea, men inte jag. hehe. Försöker dock intala mig själv att jag förtjänar lite nytt när jag nu äntligen har gjort klart alla skolarbeten för den här perioden. Mitt samvete har 1½ dag på sig att få mig att ångra något av köpen och lämna tillbaka dem, för på tisdag eftermiddag hoppar jag på tåget mot pampas och då finns det ingen återvändo. Fingers crossed! Kvällen spenderades i samvaro med H hemma hos mig. Vi bakade pepparkakor, drack glögg och lyssnade på julmusik tills vi fick både ont i magen och öronen. Det var den dagen kortfattat. tihi.



Idag, söndag, har jag åter en gång lyckats med att inte vara utanför dörren på hela dagen. Provläsning har stått på agendan och vädret har inte varit särskilt lockande so thatś why. Ikväll har jag dessutom haft vännen från grannhuset på besök och tillsammans åstadkom vi något ofattbart. Min katastrofala ikea hylla är äntligen ihopsatt och står nu på sin plats efter tre månaders väntan på köksgolvet. Vad ska man säga, bättre sent än aldrig? Tack för hjälpen kompis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar