onsdag 12 december 2012

I can see the light.

Slutspurten är igång. Denna sista vecka i Helsingfors innan jullovet äntligen tar fart är fullproppad med inlämningsarbeten och tentläsning. Men det närmar sig och jag ser redan en gnutta ljus i tunneln. Fick idag en stor sten bort från mina axlar i och med att jag efter många om och men fick klart den uppgiften jag fruktat mest. Duktiga duktiga jag! Det negativa med dagens flit var dock en sådan pinsam grej  som att jag glömde bort att infinna mig på mitt muntliga förhör i spanskan. Blev helt enkelt så insatt i det jag höll på med att jag inte insåg mitt misstag förrän kvällen..stackars läraren. Tänker trots allt belöna mig själv ändå imorgon med den nyaste Twilight filmen på bio samt njuta av luciadagen. Skolans Lucia uppträder imorgon bitti innan jag har föreläsning och sen senare mot kvällen tänkte jag gå förbi Senatstorget och domkyrkan för att spana in Finlands Lucia som krönas då. Befann mig ifjol också på plats men denna gång är det extra kul, eftersom tjejen som står i centrum kommer från mina hemtrakter i Österbotten.


För er som undrar varför jag aldrig laddar upp bilder mera kan jag säga att jag tydligen fyllt mitt saldo här bloggen och kan inte sätta in egna bilder mera förrän jag köper mer utrymme. Detta förvånade mig, visste inte att det fanns några sådana regler. Betala tänker jag inte göra, så tills vidare får ni försöka orka läsa mina tråkiga textinlägg tills jag kommit på några bättre återgärder. Bilder från webben verkar iaf vara tillåtna fortfarande, så får väl nöja mig med det tills vidare. Sköt om er systrar och bröder. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar