fredag 21 december 2012

christmas is coming.

Gud vad skönt med jullov! Sedan jag kom hem har jag tagit itu med julstöket ordentligt och försökt få fram en riktigt julkänsla. Har bakat, jullimpor, saffransbullar och pepparkakor, julstädat i huset och inhandlat dom allra sista julklapparna. Nu är det bara granen som fattas. Hos oss har vi alltid en äkta, upphittad från den egna skogen, som vi tar in och pyntar några dagar innan julafton. Största problemet är dock att få någon att offra sig att gå ut i minus tjugo grader, på jakt efter den perfekta granen. Jag är inte frivillig iaf. För övrigt verkar det också som att det kommer bli en smällkall jul i år. Enligt väderprognoserna ser det ut som att kölden håller i sig en bra stund. Jag hoppas personligen på att det åtminstone skulle bli lite varmare till nyår, för det kan hända att vi drar till Lappland då, det skulle vara mysigt. Men det är förstås ingen idé att åka dit om det är så kallt att man inte kan göra någonting annat än sitta inomhus. Vi får se hur det blir. Förresten, idag skulle ju jorden gå under. Själv har jag dock inte märkt minsta lilla tecken på att undergången är nära. Tror bestämt vi får fira en jul till trots allt. Tack och lov för det, annars skulle jag ju ha julstressat helt i onödan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar