fredag 14 december 2012

Just an other ordinary day.

Twilight-filmen jag såg igår var jävligt bra. Blev så uppslukad av storyn att jag hade stora svårigheter med att komma tillbaka till verkligheten när filmen var över. Återvände till realiteten först när jag klev ut i den förbannade kylan igen. Den underbara sibiriska härligheten så att säga. Hade siktet inställt på Senatstorget liksom många andra hundratals människor. Där mötte jag upp C och tillsammans stod vi sen och huttrade som små chihuahuan i väntan på att Finlands Lucia skulle dyka upp och tåga ner från domkyrkan. Hade sett fram emot att se henne och tänkte besöka julmarknaden efteråt, men i och med att min kropp höll på att förgås av den kalla vinden gav jag upp och marscherade raskt hemåt så fort Lucia begav sig iväg genom stan. Ska försöka hinna med marknaden imorgon istället, då jag får en kompis hit på besök från Åbo.

Idag har jag inte gjort någonting intressant som är värt att nämnas. Gick omkring i pyjamas tills det blev lunchdags och sen drog jag mig till skolan för att vara med om mitt första omtentamens tillfälle. Missade ju tyska provet i förra perioden. Nu är det dock överstökat, tenten var lätt som en plätt. Bara spanska provet kvar på måndag, sen blir det jullov för hela slanten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar