onsdag 7 augusti 2013

Good morning.



Vaknade tidigt idag hemma i lyan på Bjonståget. Fixade en smarrig frukost i form av hembakad scones och en mugcake med svartvinbär och kokos för att få en bra start på dagen. Så himla skönt att i lugn och ro kunna lyxa till det på morgonen lite och inte behöva stressa iväg någonstans! I förrgår satte jag nämligen punkt för mitt sommarjobb på båten för den här säsongen. Inte för att jag har något emot mitt arbete men nog är det ju härligt att inte behöva pendla dit igen på en bra stund. De tio dagarna bakom informations disken gick väldans bra trots allt, vilket gör att jag med gott samvete kan känna att jag är värd att ha sommarlov de resterande fyra veckorna som är kvar tills skolan börjar. På tal om skolan, det är först nu när jag lite hunnit varva ner och kopplat bort arbetshjärnan som jag börjat inse hur snabbt utbytet närmar sig. Overkligt men sant. Den 2 September flyger jag till mellan Europa och inleder mina internationella studier i Salzburg. Skrämmande men ack så spännande! Många praktiska saker ska dock hinnas fixas tills dess och har en ganska lång lista på andra grejer jag vill hinna göra före det blir dags att bege sig iväg igen med kappsäcken. Bl.a. har jag och A Stockholmsresan framför oss. På fredag reser vi dit för att spendera lite kvalitetstid med varann och njuta av världens finaste sommarstad. Längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar