fredag 26 juli 2013

Non-stop working

Förlåt mig bloggen igen för en usel uppdatering. Många dagar har hunnit passera och dittan och dattan har hänt sedan jag senast skrev. Jag avverkade mitt 10-dagars pass på båten som deluxe värdinna tidigare i veckan. Allting gick riktigt bra och under min fritid iland passade jag på att träffa mina bekanta i Helsingfors samt njuta av värmen i Stockholm i form av cykelturer och fika på härliga uteserveringar. I måndags styrde jag kosan hemåt mot Österbotten för att ladda batterierna en stund. Lämnade ett regnigt H:fors bakom mig och när jag steg ur tåget i Karleby gassade kvällssolen på för fullt. Vädret fortsatte att leverera fina dagar och jag kan nu för en gångs skull säga att jag haft en riktig somrig ledighet. Det har blivit många besök till grannstaden Jakobstad under dom senaste dagarna. Jag och A åkte dit för att hejja fram myraniterna i derbymatchen mot Fc United i tisdags, vilket gick mindre bra. Förlust 0-2. I onsdags blev det en visit med N-M till europeiska mattorget för att få en försmak av årets jeppisdagar och igår körde jag till Fäboda för att njuta av havet vid släktingens sommarstuga. Avslutade kvällen med ett båtdop och grillfest. Mycket angenämt. Däremellan har vi agerat hus- och hundvakt åt familjen Skogvall som är på resande fot för tillfället. I skrivande stund är det fredag morgon och jag sitter och tråkar i tågvagn nummer 2 påväg tillbaka mot huvudstaden. Jajjamenn, jobbet kallar och min motivation är på minus. Att bara ha tre hela lediga dagar efter ett långt arbetspass känns i både kroppen och knoppen. Men det är bara att bita ihop och kämpa sig igenom den här sista arbetsturen jag har för den här sommarn. Kommer nu vara 10 dagar i infon vilket jag aldrig tidigare varit. Känns en aning nervöst så jag hoppas på snälla lydiga passagerare! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar