tisdag 9 juli 2013

Life goes on.

I torsdags fick jag för mig att testa på sommarzumba utomhus. Roligt var det men senare under kvällen slog en dunderförkylning till helt utan anledning. Normala människor har väl småskaliga förkylningar några få gånger om året men mig drabbar det nästan varje månad. Snacka om att vara fed up with that shit. Fick alltså leka sjukstuga resten av helgen även om jag hade mycket program inplanerat. Envis som jag är vägrade jag att bara sitta inne även om huvudet kändes som ett tungt bowlingklot och andningsvägarna täppta. Under fredagen åkte jag med min släkting Nina-Marie till sommarstället Hästöskatan för att njuta av havsutsikten framför en varm kaffekopp. Resten av dygnet försökte jag vila för att piggna till tills följande dag.

Lördagen kändes aningen bättre efter ordentlig sömn och jag orkade dra mig ut ur huset för att uppleva "krombidaan" här i byn. Det var nog egentligen ingenting storartat men träffade på många bekanta och vädret var ypperligt. Under eftermiddagen blev det sedan dags att börja göra sig i ordning för bröllop nummer tre. Inom fyra veckor har vi haft väldans mycket festligheter, skulle nästan ha föredragit att de skulle ha varit lite mer utspridda under sommaren men inte ska man ju klaga när man för en gångs skull fått vara med om mycket. Även det här bröllopsparet fick gifta sig lyckliga och fick en bröllopsfest som dom säkert kommer minnas länge. För min del blev det en aning jobbigt i längden att vara på högvarv och trotta i sig en massa godsaker då man inte kände sig helt frisk men jag överlevde. Dagen efter fiilisen var som den brukar men tyckte ändå att vi hann göra en hel del annat än att bara sova. Träffade min barndomsvän B och vi drog iväg till playan här i Kronoby där vi låg en bra stund och uppdaterade varann om allt mellan himmel och jord. Därefter blev det villaliv med pojkvännen och sedan avnjöt vi världens största pizza på Marziano. Avrundade kvällen med ett besök hemma i Nedervetil. Ville ju säga adjö till min kära bror som nu i skrivande stund har ryckt in i militären


Gårdagen blev det ett nytt besök till Hästöskatan med Nina-Marie då solen visade sig från sin bättre sida. Denna gång rodde vi dock ut till hennes farföräldrars gamla smultronställe som ligger på en liten gullig ö i närheten av restaurangen. Väldigt trevligt må jag säga. En annan nämnvärd sak som jag själv har svårt att fatta, är att vi hade vår 3-årsdag igår med A. Tänk vad tiden går snabbt när man har roligt. Tack för rosorna älskling! Nu återstår tre ynka lediga dagar kvar innan arbetet kallar på nytt, därför ska jag avlägsna mig från datorn nu så fort som möjligt. Här ska det njutas till 100 % av sommaren tills fredag. Auf Wiedersehen liebe Freunden!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar