måndag 1 juli 2013

I fell in love with the good old times.

Dags för mitt måndagsinlägg. Nu börjar vi har återhämtat oss här efter helgens festligheter. Gårdagen var en riktig lame day. Pojkvännen klev upp ur sängen halv fyra på eftermiddagen och jag själv höll mig inomhus precis hela dagen i pyjamas. Lördagen var dock lite mera händelserik. Redan under fredagskvällen åkte jag till min privata frisör för att testa frisyrer och göra lockar i förväg. Morgonen därpå åkte jag tillbaka och efter några timmar samt x-antal kg hårspray hade vi åstadkommit en ganska häftig 50-tals hairstyle. Passade utmärkt med min klänning. Stort tack till både frisören och sömmerskan! Kunde nog sedan konstatera att jag var en av dom som hade satsat mest på rockabilly outfiten under bröllopet men klart man ska göra det ordentligt om man en gång börjar. Själva bröllopsfesten var mycket rolig. Gillade deras unika koncept, det var inte riktigt något vanligt giftermål utan verkligen något som man kommer minnas en längre tid. Bröllopsparet hörde inte till kyrkan så de hade bara en kort ceremoni utomhus var gubben från magistraten sade några kärleksfulla ord och förklarade dem som gifta efter att ringarna kommit på sin plats. Därefter påbörjades festen inne i samlingshuset med förfriskningar, smarrig mat och underhållning på hög nivå. Temat återspeglades både i dekorationerna, programmet och menyn. Väldigt amerikanskt och rockigt. Ett skilt buffe'bord med godis hade t.ex. knappast många sett under tidigare bröllopsfester. Partajandet fortsatte ända till morgonkvisten med livliga konversationer och svängig dansmusik tills energin så småningom började tryta. Då var det bara att tacka bröllopsparet för en fantastisk tillställning och åka hem. Snipp snapp slut!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar