onsdag 22 maj 2013

I can see the light!

Jahapp. Som ni säkert märkt blir mina inlägg allt färre desto närmare sommarlovet kommer. Fortsätter jag i samma stil framöver tar det knappast länge innan den här bloggen endast är ett minne blott. Än sålänge ska jag dock försöka hålla denna sight vid liv, inte redo att riktigt ge upp ännu.

Just nu befinner jag mig på Romgatan här i Helsingfors och kämpar igenom den sista skolveckan för detta läsår. Slutet är nära med andra ord. Har många långa och tuffa veckor bakom mig och känner verkligen ett behov av en paus från allt som har med skolan att göra. Imorgon bitti skriver jag sista provet i Arcada för i år. Det stavas S K Ö N T. Nästa vecka har jag den allra sista officiella tenten men tack vare mina snälla lärare har jag fått lov att skriva den på distans hemma i Österbotten. Detta på grund av att det känns fullständigt onödigt och slöseri med både pengar och tid att enbart pendla ner till huvudstaden för att skriva ett prov och sedan tåga norrut igen. 

Imorgon ska jag även rensa ur mitt rum och packa ihop mina ägodelar för att ge plats åt min underhyresgäst. Egentligen är det ingen brådska eftersom hon anländer först i slutet av juni, men det känns lika bra att få det överstökat. Personen som fått äran att bo här heter Einav, en trevlig tjej ursprungligen från Israel men som för tillfället är heltidsstuderande på international business linjen i Arcada. Tror hon kommer trivas som fisken i vattnet här. Vi får dock se om stannar här över hösten också eller hur det blir. Väntar nämligen fortfarande på det där beskedet jag pratade om tidigare. Att allting alltid ska dröja så himla länge. However, ni lär höra sen när det börjar hända saker och ting. Nu är det sovdax. Tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar