tisdag 31 juli 2012

Take me away.

Nu har resefebern slagit till igen. Började i "misstag" kolla på flyg till varmare breddgrader och nu när jag väl kommit igång kan jag inte sluta jämföra priser och platser. It makes me crazy. Först kom idén om att åka iväg till Hawaii efter att ha kollat för mycket på tv-serien Hawaii -O-five. Både jag och A skulle mer än väl tänka oss att flytta dit över vinterhalvåret och försöka hitta något jobb. Dock enklare sagt än gjort. Efter att ha kommit underfund med att det verkar vara omöjligt att ta sig dit under 1000 € fick jag ge mig och ändra tankebanorna. Drömresemålet ska upptäckas i något skede men pengarna räcker inte till som fattig studerande. Thailand då? Jo varför inte men datumen vi planerar att åka är precis efter julen, dvs. högsäsong och utgående från den undersökning jag gjort hittills på nätet kommer man billigare undan genom att t.ex. välja Karibien. Så för tillfället är jag inställd på Puerto Rico, en av dom många paradisöarna ute i karibiska havet. Någon paket-resa kommer det inte bli, utan kommer pyssla ihop flyg och boendet själv även om det kommer krävas en hel del tålamod. Men är man kräsen så är man. 
Nu ska jag fortsätta fantisera och drömma. 
Ciao! xo xo






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar