onsdag 16 maj 2012

sick and tired

Det blev visst inte så mycket uppdateringar trots allt även om jag promt skulle ha med datorn på båten. Totalt onödigt, orkade aldrig ens ta ut den ur datorväskan. suck. However, nu var combi praktiken avklarad och jag sitter som bäst i tåget påväg hem till Nedervetil. Under de två senaste resorna mellan Sthlm och H:fors kämpade jag mot en förjävlig förkylning, som jag förmodligen drog på mig efter att en 3 timmars cykeltur runt Södermalm tillsammans med min handledare. Det var sommar och sol där borta redan ( 20 grader varmt) men när man blir genomsvettig ska man visserligen inte ta av sig jackan och cykla hem i motvind. Been there done that. Mår lite bättre nu men en veckas ledighet är jag verkligen i behov av. Måste få vila upp mig och friskna till ordentligt innan jag får burn out för resten av året.







En annan grej jag gått omkring o oroat mig för: sommarjobb-dilemmat, löste sig även till slut för min del. Hade räknat med att få fortsätta på båten men när jag frågade bossen fick jag ett negativt besked. Alla turer var tyvärr redan upptagna av sådana som också förra sommarn jobbat på Serenade. Lite bittert liksom! Men redan nästa dag hade läget förändrats, en sommarjobbare backade ur och wips erbjöd chefen mig:  fem dagar som deluxe värdinna direkt efter att praktiken är klar, 12 dagar som combi i juni samt 8 dagar som combi i juli. Awesome. CHI CHING and I´m going to be a rich bitch. Kommer bli tufft men jag vill verkligen få mer erfarenhet inom branschen och pengarna behövs. Utöver detta lyckades jag få jobb hemma i pampas. De två senaste somrarna jobbade jag ju som kassatant och tydligen kmr jag int undan den benämningen i sommar heller. Denna gång blir det dock i den andra by-butiken ( there is only 2 ), nämligen ingen mindre än Sale. 200 meter från var jag bor. hehe. Ska iväg och prata ihop mig med den chefen på måndag och se hur mycket jag hinner/får vara där men troligtvis iaf hela augusti


Nu borde jag börja på med min praktik rapport och reflektiva dagbok som snart ska inlämnas, trots att huvudvärken är olidlig och luftvägarna täppta. Ge mig styrka. Life is smiling.


Btw, sätter in bilder i dehär inlägget imorgon bara jag orkar. xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar