tisdag 22 maj 2012

Guten tag!

Dags för en liten uppdatering igen. Solen skiner och förkylningen har lagt sig. Snart har min lediga vecka gått och då blir det igen dags att styra kosan mot Helsingfors.. Tempot är alltid av någon anledning väldigt högt när jag befinner mig där nere så därför försöker jag dra ner på det så mycket som möjligt medan jag är här hemma. Men det är inte så lätt. Ibland har jag tendensen att skruva upp den ytterligare här i Österbotten, jag vill ju hinna träffa alla innan det bär av igen! suck. Håller på som bäst med en svår och lång praktikrapport som känns som ett evighetsprojekt men den får nog banne mig vila idag. Nu tänker jag åka iväg och hälsa på min älskade mormor och morfar, sedan till stan för att göra några ärenden och fika med mina barndomsvänner Bianca och Oona. Can´t wait!


Igår inledde jag btw min motorcykelsäsong. Dea inledde sin redan för några veckor sedan men igår kväll satt jag på för första gången i år. Innerst inne är jag jävligt rädd varje gång han pressar hastighetsmätarn upp till 130 eller mer men adrenalinet som rusar fram och tillbaka i kroppen just då är varje gång lika mäktig och obeskrivlig. Det blev en liten runda från Kronoby till Kokkola via Öja och tillbaka. Fortfarande lite kyligt och förstås ovant men great fun! Men fy vad jag luktade bensin efteråt.


Jobbet på Sale i Nedervetil har jag dessutom fått bekräftat nu. Chefen var väldans snäll och tyckte tiderna jag hade möjlighet att arbeta där passade perfekt. So, 6.6. I´m officially in the S team och sommarekonomin är räddad.


P.S. Råkade visst boka flyg med pojkvännen från Vasa till Stockholm i helgen. Även om jag vistas där nu som då medan jag jobbar på båten har jag absolut inget emot att åka dit igen. Med andra ord, det blir tre nätter i Sveriges finaste stad senare i sommar. Vasamuséet, Allsång på Skansen, shopping på drottninggatan och Söder, sommarpromenader i Gamla stan och kanske en båtutflykt i Stockholms skärgård? Får se hur långt pengarna räcker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar