söndag 27 november 2011

Uppdatering!

Trevlig lilla jul i efterskott allihopa! Hoppas ni fått nån typ av julfiilis under helgens lopp. Själv har jag inte hunnit ägna så mycket tid till det hela förutom att jag pyntat lite i lägenheten och druckit glögg i mängder. En snabb titt genom fönstret får en dock att tro att de är oktober. Det är mulet, dystert, regnigt, blåsigt och inte en ända snöflinga så långt ögat når. Jag som hade sett fram emot att äntligen igen få uppleva snön och ha en riktigt jul jämfört med fjolårets 40+ graders värme i strålande solsken på Bondi beach. Int fö att de nu heller va någonting man borde klaga över men det var nog allt annat än julkänsla för mig då.
 Så en hälsning till vädergudarna, snowdeliver NOW please!



För övrigt kan jag berätta att jag spenderat halva veckoslutet i mysiga Åbo. Härlig stad. Hade redan länge planerat att göra ett besök dit men av någon konstig anledning uteblir det mesta eller så skjuter jag upp saker i evigheter. Hursomhaver, nu äntligen tog jag tag i saken och tågade dit för att catcha up med mina vänner. Min gamla klasskompis C plockade upp mig från tågstationen och hade lovat att jag skulle få övernatta i hennes megafina lägenhet. TACK än en gång :) Sen gick vi tillsammans till mina två andra gamla kompisar från gymnasiet M & L som är sambos på nylandsgatan. Alltid lika roligt när man inte sett varandra på år och dar o har mycket att prata om. Som de flesta vet var de ju meningen att glöggrundan skulle ordnas just denna helg men eftersom man inte fick någo polistillstånd uteblev den.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar