onsdag 18 september 2013

Ich habe eine Dirndl eingekauft.

Livet rullar på här i Salzburg även om sommar värmen verkar ha övergått till ett regnigt höstväder. Igår hade jag första lektionen i kursen Understanding Austrian culture & society. Tror seriöst att det kommer bli en intressant kurs, vi ska göra exkursioner i närområden, baka cookies och bl.a. ha international christmas eve tillsammans. Tummen upp för det. Nästa vecka kommer min kära vän J från Finland på besök, vilket jag ser oerhört mycket fram emot. Vi har redan bestämt att passa på att åka till Munchen en dag och uppleva Oktoberfest som kommer pågå just då. Spännande! Traditionell klädsel är visserligen väldigt viktigt under eventet så därför har jag nu också inhandlat en söt Dirndl för att inte känna mig som en total outsider. Hoppas den kommer till användning, om inte så har jag åtminstone ett fint minne från Österrike att ta hem.Vad tycks?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar