söndag 8 september 2013

Alles gut mit mir.

Vädergudarna har verkligen varit på gott humör den här veckan. Igår vaknade jag rätt tidigt och hoppade i löpskorna för att bege mig iväg på en liten löprunda. Har inte hunnit röra på mig alls sen jag anlände så det var verkligen på tiden. Efter att jag kommit tillbaka svettig som en gris tog jag kameran med mig och fortsatte morgon motionen i form av en lättare promenad till byn Puch. Här följer några bilder på hur omgivningen ser ut i närheten av var jag bor:








Senare på eftermiddagen slog jag följe med mina nya vänner till ett härligt ställe som kallas för Waldbad, endast 15 minuters gångavstånd från campus. Strax intill rinner också en enorm flod med nästan kristallklart vatten som förmodligen har sin början uppe bland bergen. Tydligen skall det dessutom finnas omkring 80 olika sjöar i närheten av Urstein. Vi spenderade flera timmar vid badet. Chillade i solen och simmade i den kalla men uppfriskande sjön. Där fanns en flotta man kunde solbada på, och volleyboll plan, restaurang/cafeteria etc. Kommer garanterat besöka stället flera gånger!






 Under kvällen fick jag äntligen kontakt med mina närmaste där hemma genom Skype. Kändes som en evighet sen man senast pratat fast det knappt gått en vecka. Saknar min kille särskilt mycket men tillsvidare har jag nog inte fått någon ordentlig hemlängtan. Det finns inte tid för det helt enkelt. Dagen avrundades i vårt gemensamma vardagsrum här på campuset. Vissa spelade beer pong men jag föredrog att bara ta det lungt och planera följande dags hiking med tjejerna.






 Hurtiga som vi är samlades vi på en grupp bestående av 9 flickor tidigt i morse för att bege oss iväg på en lite längre vandring. Vi gick genom snår och skog, förbi slätter och hus i nästan 4 timmar och njöt av naturen och fina utsikter. Fick en väldigt bra start på dagen med andra ord!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar