måndag 10 februari 2014

New week again.

Nu när jag har en stund över tänkte jag passa på att uppdatera lite om helgens händelser och positivt överraska mina läsare. Bara fyra dagar sedan senaste inlägg, rekord? Sitter i skrivande stund och blickar ut genom köksfönstret här på Skrubbacken Det är den 10:de februari och det mesta av snön har under några dagar nästan helt försvunnit. Istället har vi fått blött pissväder med is överallt så man knappt kan gå till postlådan utan att falla sig fördärvad. Vet inte om man ska skratta eller gråta men åtminstone behöver jag inte vara orolig att frysa ihjäl när det så småningom blir dags att flytta tillbaka till Acu. Veckoslutet har för övrigt varit helt okej, lördagen var extra produktiv och händelserik. Vi var på revy till Terjärv med C&J den kvällen och fick oss några ordentliga skrattanfall. Efteråt fortsatte vi umgås här hemma hos oss ända in på små-timmarna och fick till stånd några riktigt intressanta planer inför nästa år. Tänker inte avslöja någonting ännu men ojoj vad det kommer bli roligt om allting uppfylls! 

Som bäst håller jag på att försöka fixa en tent övervakare åt mig till sportlovsveckan. Har fått tillstånd att skriva juridik tenten på distans här i Kronoby lite tidigare än mina klasskamrater,  för att få den undan innan inskolningen i Jakobstad börjar, samt för att slippa extra tågkostnader. Det är dock inte det lättaste att få någon frivillig lärare att ställa upp när nästan alla har ledigt. But I´m working on it. Hoppas det ordnar sig.

Idag fick jag dessutom veta att min deposit som jag tvingades betala för boendet i Österrike äntligen är på väg till mitt konto. Lycka! Nu kanske jag kan åka ut och äta Valentines Day dinner med gott samvete på fredag trots allt. Utöver det fick jag nyligen en uppdatering om Island-resan också. Flyget och boendet verkar nu vara fixat och skolans budget täcker detta fullständigt. Det ända vi själva måste stå för är en liten summa på maximalt 50 euro under vissa sociala tillställningar samt en galamiddag vi kommer ha den sista kvällen i Reykjavik. High five! I vårt schema kommer ett besök till varma källorna i huvudstaden samt förhoppningsvis en valutflykt ingå, vilket jag ser otroligt mycket fram emot att få uppleva.

Nu ska jag iväg till gymmet. Hoppas ni alla fått en bra start på denna nya vecka! xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar