torsdag 27 februari 2014

Antivirus-system köpes!

Då har man gått och blivit sjuk igen. I två månader har träningen löpt på bra utan diverse problem men nu var det då alltså dags för årets första förkylning att bryta ut. I söndags fick jag plötsligt en kittlande hosta som bara blev värre de följande dagarna och halsont kom på köpet. Igår (onsdag) vaknade jag upp med 38,5 graders feber efter en helvetisk natt jag aldrig vill återuppleva. Trodde seriöst att jag skulle kvävas och dö flera gånger under nattens lopp då luftvägarna var så förbannat täppta. Blev nog inte många minuters sömn den natten kan jag säga. Efter att jag nu har drogat mig själv med en hel del medicinska preparat mår jag lite bättre. Ingen feber längre men hostan och huvudvärken sitter fortfarande envist kvar. Som tur hann jag få undan juridik tenten i måndags innan bacillerna invaderade min kropp och bröt mig totalt. Nu hoppas jag bara på att bli frisk tills lördag då en av mina bästa vänner fyller år och ska firas. På måndag måste jag dock vara helt frisk eftersom det är då som GoExcellents inskolning äntligen påbörjas i Jakobstad. Första dagen kommer dock bara vara intro men åtminstone fr.o.m. tisdag borde det vara full rulle på kontoret. Blir faktiskt riktigt nervös när jag skriver om detta. haha. Får se hur jag kommer klara mig. På det viset var det ju iaf tur att jag blev sjuk just nu och inte en vecka senare. Positivt tänkande liksom. 

Kursen på Island närmar sig också. Snart bara en månad kvar. Borde så småningom börja ta itu med pre-assignment uppgifterna som vi måste göra innan resan. Vi ska fixa någon form av presentation om vår institution som vi sedan skall hålla på Island och utöver det måste vi göra ett arbete innehållande "a case about HRM in relation to mergers and/or aquisitions". Visst låter det intressant? Or maybe not. Tröstar mig med att båda arbetena görs i grupp, vilket betyder att det inte kommer bli så himla mycket arbete per person. 

Nu ska jag vila. Adios amigos.

1 kommentar:

  1. Been using Kaspersky protection for many years, I'd recommend this product to everyone.

    SvaraRadera