onsdag 13 november 2013

The Big surprise

Nu ska ni få höra vad jag hållit på med dom senaste dagarna. Dom flesta av er har säkert fått nys om det redan via Facebook eller djungeltelegrafen men tänkte nu ändå även här dela med mig av mina "hyss" jag gjort. Om ni minns så nämnde jag i ett tidigare inlägg att jag kommer göra en resa men jag sa aldrig vart jag skulle. Grejen är den, jag hittade av en slump billiga flyg till Finland och i kombination med lite pojkvän-abstinens + lämplig lucka i schemat var saken klar. Jag bestämde mig för att göra ett spontant hembesök till de tusen sjöarnas land! Jag berättade endast åt några enstaka typer vad jag hade för planer, eftersom jag ville överraska min familj och mina vänner. A kunde jag ju inte hålla hemligheten för, men de övriga som står mig nära hade ingen aning. Fatta vad svårt det var att hålla god min när jag pratade med mamma på skype några dagar innan. Hehe. But I did it. Så i torsdags, den 7 November bar det av. Hemfärden blev längre än jag tänkt mig pga. trafikolycka på järnvägspåret mellan Bennäs och Kokkola. Det tog seriöst längre att ta sig från Helsingfors till Österbotten än vad det tog att förflytta sig från Österrike till Finland. Suck och stön. Hur som haver, kom fram till Bennäs med busstransport från Seinäjoki sent på kvällen och återförenades där med min fina kille. Kändes konstigt att plötsligt befinna sig i hemtrakterna men ack så roligt att få se kärleken igen. Följande dag var det dags att överraska dom övriga. Började med mormor och morfar. Vilken härlig känsla att få se deras reaktion! Det var så värt det! Sen åkte jag vidare till barndomshemmet för att visa mig för min mor. Pappa var tyvärr inte hemma just då, inte Kevin heller eftersom han är i militären som bäst, men jag lyckades iaf göra mamma och min yngsta lillebror väldigt stumma! Mamma trodde ju hon såg i synen, att jag var någon annan person och Roy fattade ju ingenting. Trodde jag fått fnatt liksom! Under helgen träffade jag även farmor o farfar samt en hel del andra släktingar + min närmaste barndomsvän som också tyckte att jag verkligen fick till det den här gången. Dagarna gick som vanligt snabb,t främst i form av kvalitetstid med A och våra familjer samt farsdagsfirande. Roffade åt mig rågbröd, glögg, jenkki tuggummi, fazers choklad, risgryn etc. i hopp om att överleva den sista tiden i Österrike. Sen blev det aktuellt att packa om igen och nu i skrivande stund är jag tillbaka i Salzburg faktiskt, anlände precis till lyan i Urstein och tänker så fort som möjligt stupa i säng.

Det var den historien. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar