söndag 17 november 2013

Servus!

Nu har det nästan gått en vecka sedan jag kom tillbaka från min extemporera hemresa. Dagarna har jag ägnat mest åt att plugga, träna på gymmet och chilla med mina internationella vänner. Ingenting speciellt med andra ord. Att bara göra vardagliga grejer kan jag faktiskt tycka är skönt ibland, gillar ju rutiner i mitt liv egentligen. Imorgon har jag tent, men inte vilket tent som helst utan det blir första gången jag skriver ett online prov. Har på känn att det kommer antingen gå super bra eller skita sig totalt, eftersom jag inte har den blekaste aning om vad jag kan förvänta mig för uppgifter. Därför har jag suttit inne hela söndagen och försökt bli klok på prov-materialet, medan andra Erasmus studeranden unnat sig i form av skidåkning och snowboarding i Dachstein. Usch vad avundsjuk man blir. Ska banne mig hinna upp i bergen åtminstone en gång innan jag åker tillbaka hem i December! Nästa vecka kommer jag dock knappast ha tid för det. På fredag åker jag nämligen till Wien med mitt tjejgäng och återvänder sent söndag kväll. Ska försöka få julkänslorna upp till ytan genom att besöka stadens mysiga julmarknader etc. Denna veckas torsdag har dom julöppning här i Salzburg också. Hoppas på att hinna delta eftersom jag fullkomligt älskar alla förberedelserna inför julen. Can´t get enough! Hou hou xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar