söndag 14 april 2013

Next destination: Beijing

Under helgen har jag haft besök av A här i Helsingfors. Han kom i fredas och för några timmar sedan vinkade jag av honom på perrongen. Att tiden alltid ska rinna iväg så förbannat snabbt! Resten av kvällen har jag ägnat åt att packa (när gör jag inte det? ) resväskan för imorgon bär det av på studieresa till pingpongtjingtjong-landet Kina. Ska försöka att lämna halva kappsäcken tom så man har mycket utrymme för billig shopping, men det är lättare sagt än gjort. Enligt väderleksrapporterna borde det bli relativt bra väder hela veckan men man vet aldrig. Borde man ta med den tjocka tröjan eller inte?? I torsdags hade vi by the way utomstående föreläsare i skolan som berättade en massa bra tips angående Peking samtidigt som dom skrämde upp vissa ordentligt. Tror inte jag själv kommer ha någon problem med att anpassa mig till den annorlunda kulturen men kan tänka mig att några andra på min klass eventuellt kommer drabbas av en kulturchock. Jag är mest rädd för att bli rånad, överkörd eller att tappa bort mig bland dom 20 miljoner andra människorna i staden.. För övrigt tror jag nog det kommer gå bra bara man inte glömmer hem sitt bondförnuft. =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar